2011. október 31., hétfő

Halloween?!

 Egyre több oldalon látok a Halloween-hez kapcsolódó cikkeket, képeket... Kicsit elgondolkodtató számomra ez, mért is ez a nagy felhajtás? Csupán a design, a körítés miatt? Vagy tényleg van benne valami?




Elkezdtem utána olvasni a dolognak Míg a Halloween ősi kelta hagyományokra épül, ezáltal az angolszász országokban terjedt el. Pogány szertartásokhoz tartozó ünnep volt a nap isten tiszteletére, a keresztény hittérítők nem akarták megszüntetni az ünnepet így formálódott át ez napjainkban és kis hazánkban is Halottak napjává. (de remélem tudjátok, hogy ez más ünnepünkkel sincs másként, téli napforduló=karácsony)
Az én számban mégis keserű ízt vált ki a dolog... számomra november elseje a megemlékezés és a tisztelet napja, sok hozzátartozóm veszítettem el akikre ilyenkor családommal virággal, gyertyákkal és mécsesekkel emlékezünk meg! Ilyenkor a temetők fényárban úsznak, mindent a csend övez körül. Szeretném azt hinni, hogy az égő gyertyák lángja valami misztikus megfoghatatlan szeretetmorzsa ami a csillagos égbolt alatt eljut azokhoz akikre emlékezünk!

Valahogy nem bíróm összeegyeztetni a Halloween bulik zaját, a csokoládét, a színes maszkokat és a mögöttük rejlő "bizniszt" ezzel amiben én is felnőttem és ahogy a mai napig megemlékezem! Gyerekként se akartam ebben részesülni...

Azt hiszem sokan a beöltözős móka miatt preferálják, de lányok fiúk nekünk arra mindig is itt volt a farsang. Az is egy csodálatos dolog! Nem tudom ti hogy vagytok vele, de például felénk Húshagyó kedden járják kicsik és nagyok a községet és ilyenkor szoktunk nekik csokoládét ajándékozni (persze előtte ki kell találni ki is van a maszk alatt)! Ezt felénk maszkának hívják!

Remélem, aki mégis hódol a Halloweeen-nek az is megemlékezik azokról akik már nem lehetnek velünk! Néha értékelni kell a csendet is és lehajtott fejjel egy-egy gyertyával emlékezni!


Képeim forrása a google volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése